Peoria,springfield, go helg

Nu blir det ju i väldigt fel ordning och så men jag tänkte berätta om min händelserika helg för två veckor sedan. inte helgens händelser men den innan de! Vi slutade skolan redan klockan 11 på förmiddagen pga lärarkonferanser eller något. Lisa från Yfu hämtade upp mig en timme senare hemma hos min förra värdfamilj. Vi körde söder ut i Illinois till Peoria cirka 1 timma bort och stannade på ett typiskt ameriankt diner. Kommer inte ihåg namnet, men stället var coolt, retro som tusan med härligt röda skinnbås och gamla hollywood stjärnor på väggarna. Efter ett hyftast snabbt men mättande stopp där så drog vi till peorias flygplats, ja de har faktiskt en sån. hyfsat stor stad. Vi skulle hämta upp sebastian, utalat sebastijan, från Chile som ska hänga i peoria för ett halvårs utbyte. Efter att ha fått fatt på en trött utbytesstudent hoppade vi in i bilen igen och fortsatte våran resa neråt i Illinois, 3 timmar senare och vi var i Springfield. Själv bjöd jag på svensk marabou choklad som var poppis och sebastian sov mest efter att ha rest konstant i 36 timmar. Vi hämtade upp en annan yfu volontär och fortsatte resan. Körde fel och hamnade på en enslig väg som ledde till en återvändsgränd och en tom lada. Självklart körde bilen fast där och för några minuter där så var det som början på en klyshig skräckfilm. tack och lov vi (de) fick bilen att lossna och vi hittade tillslut hem till en utbytesfamilj i trakten. där träffade jag en kille från litauen som också var utbytesstudent med yfu och tillsammans med hans familj så käkade vi middag på Dennys och drog till en kareoke bar. jag sjöng inte utan fick mest bra musik tips från killen från lituaens ipod. Efter att ha hängt där ett tag, träffat ännu mer utbytessudenter så vid 1 tiden sov jag och lisa över på ett hotell i trakten. en riktig amerikansk frukost fick vi sedan när vi återigen samlades alla utbytessudenter hemma hos en utbytesfamilj i traken. Ägg, bacon, frenchtoast och körv.  efter det så hade vi en låång resa hem till Lisa igen i Peoria, där jag och Seba (sebastian) skulle hänga över helgen. träffade Lisas utbytesstudent från Tyskland. Pizza, film, wii, OC musik och en disneyfilm blev receptet för en kul kväll. Hemma där hade de en mink !? hör och häpna, kanin och en bulldog. ! 
 Lärde mig nya grejer också, vad sägs som "akward turtle" park the bus, eller turkey!!
Dagen efter blev det en min personliga favorit Steak N´Shake, vilket betyder världens godaste milkshake och hamburgare. såg en Baldeagle, måste nämna detta för det var ju ganska ovanligt enligt lisa. efter det begav vi hos tillbaka till flanagan och jag fick fick min nya värdfamilj.


Macey, jag, Kenzie och seba!!

Klart man skulle ha en bild med minken,  som gick under namnet "Dipstick"

Nu är jag galet crazy otroligt trött, känner mig stolt att jag tagit mig tiden att blogga. så nu blir det Lauren Conrads bok L.A Candy och sedan sova! Imorgon åker jag till bloomington där jag ofta hänger och det blir coldstone glass! något som Elin och pappa, ni måste prova när ni kommer! det är bättre än någon annan ben&jerry glass, häägendaz eller whatever. gott gott. haha.

Uppmanar alla som läser att skaffa skype också föresten, det blir det lättaste stättet att kunna snacka med mig om ni känner för det. !

Puss ochhej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0