det är ett faktum att jag drömmer på engelska.

Det är ett faktum att jag drömmer på engelska. Innan mitt utbytesår var en av de sakerna man fick höra att man efter en tid i sitt utbytesår skulle börja drömma och tänka på engelska. Själv så har jag gått och väntat länge på detta men aldrig kunnat säga om sådant var fallet eller inte. Kanske att detta fenomen inte inträffade för mig, och om det gjorde hur skulle man kunna veta? Det är ju sällan man tänker på vilket språk man drömmer på liksom.

Men nu är det bekräftat. 

För tydligen någon vecka sedan så pratade jag om ben, (människoben) om att någon inte fick stjäla min ben. Hela konversationen var hör och häpna på tydlig engelska. Dont steal my bones alltså. Om jag pratar engelska när jag sover så kan jag inte annat dra slutsatsen att mina drömmar också är på språket. känns ganska bra, har ju faktiskt gått och väntat på det då alla har sagt att det skulle hända. haha.

Ligger i sängen nu, stekte ägg till frukost och facebookade med louise. Idag är det tjejernas basketmatch borta i woodland. Ska dit med Phyllis. Sedan ska jag Lucia och några vänner från flanagan dra in till bloomington och äta japanskt. gott! tror inte tjejerna kommer våga sig på sushin men själv så längtar jag! efter det ska vi på bio.!

imorgon så ska jag phyllis och karah in till bloomington till gallerian. ska kolla på sommarkläder för hawaii som är om 24 dagar!! längtar så sjukt mycket.

lyssnar på min favoritlåt för tillfället: touch down turn around - hellogoodbye. lite härligt electro.

Nästa helg ska jag till springfield för en yfu oreintation. måste göra ett kollage inför detta som ska visa min familj,skola,stad med mera. måste fixa detta!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0