Helgen älgen

Det är måndag, det är labor day, = jag är ledig från skolan !! Behövligt, då detta blev min första sovmorgon på hela veckan !! Har varit dålig med att uppdatera bloggen men det har varit så mycket de senaste 5 dagarna, plugg i mängder, har haft 3 prov denna veckan, som inte har gått speciellt bra... Sedan den övriga tiden som varit kvar har ägnats åt volleyboll träningar och tävlingar. Redan denna vecka har jag varit på 3 tävlingar, och jag har äntligen fått tillåtelse att spela! Vilket betyder matchtröja och bänken, haha. f

Fredag kväll var det fotbollsmatch för Falcons! de utklassade totalt det andra laget med 49-0. imponerande även om jag inte riktigt fattade hur poängräkningen gick till! Det var i allafall min första amerikanska fotbollsmatch någonsin och jag hade riktigt kul! Lucia och jag blev också värvade till skolans band som spelar med "flags" (flaggdans) i pausen. Vet inte om jag tänker fullfölja detta men vi får se! Jag är ju inte direkt den mest musikaliska direkt... Men i såfall ska jag trumma! Kvällen rundades upp med att åka till pizzahut en bit bort och äta med ett stort gäng från volleybollen och fotbollslaget.

Lördag var tidig uppstigning, halv 7 släpade jag mig upp för att kuta ner till skolan där en skolbuss väntade. Det var årets första volleyboll cup som skulle inledas. Hela dagen bestod mest av väntan på att få spela, peanutbutterjelly sandwish ätande(alla förutom jag, det är inte gott någonstans!!! ). Jag fick faktiskt komma ut på planen tre gånger , även om jag inte fick röra bollen och coach endast skickade ut mig den sista minuten när vi garanterad en seger , så var jag bra stolt ändå!! Lady falcons som vi heter, vann en bokal och jag måste säga att jag känner mig väldigt delaktig i den bokalen!

På kvällen åkte jag och Lucia med två killkompisar från skolan in till bloomington, stad på 100 000 kanske, och gick på bio. The Final Destination, i 3D, den var störd, blodig, freakad, se den inte!!! haha, men det var kul ändå!!

Söndag gick jag först till kyrkan där jag träffade taylor, en tjej som jag lärde känna innan jag började skolan, som hade gått på Flanagan high school förra året och går nu på college. Hon gav till tips till dagens ända mål -----> Homecoming dressshopping!!

Efter lunch åkte vi in till Naperville, fox hills vallymall igen, där timmar spenderades på forever21. Hittade en klänning, har inte tagit kort på den än men hittade den på hemsidan så såhär ser den ut:

Den var ju billig så det är bra, plus att den kommer sticka ut lite bland alla andra glansiga puffklänningar. Är inte helt hundra på den men vi åker till chicago downtown(!!!!) den 19:e så där har jag en till chans att spana.

efter det åt vi middag hos diannes syster, där jag introducerades för en TLB, en tomato, lettuce, bacon macka som smakar amerika! Som med smores:en tydligen en typisk amerikansk grej.

Sov hela vägen i bilen hem, kollade lite på Royal Pains för att sedan stupa i säng.

Klockan är nu 10:49 och jag ska ner och äta lite frukost/lunch/brunch whatever. Volleyboll 4-6 idag och jag ska komplementera upp mitt matteprov till ett bättre betyg!

Puss och hej, ni är sjukt dåliga på att kommentera :(


Kommentarer
Postat av: Victoria Adolfsson

Jag läser! Bara så du vet ;)

2009-09-11 @ 22:44:21
Postat av: Anna

vad glad jag blir! :) har inte du en blogg? :O

2009-09-12 @ 07:36:54
URL: http://vacationdarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0