Det är i Chicago jag ska bo

Fredagen under 8 th hour ropas mitt namn ut i högtalarna på skolan, jag ska direkt gå till receptionen efter klockorna ringt. Nyfiken och lite skrämd för att ha gjort något dumt går jag ditt. Där står en stor korg fylld med olika glass tillbehör så som strössel, glasscubs, 3 olika glasssåser, glassskopa, olika skålar med mera, med mitt namn på! Det visar sig att jag har vunnit Volley for the Cure utlottningen av olika korgar som vi i volleyboll laget samlat in till. Jag som inte brukar vinna tar glatt emot den och i den finns även ett presentkort på the one and only place to hang--> DAIRY QUEEN. haha detta gjorde min dag bra!


Hade inte heller någon volleyball träning då vi spelat så bra i torsdags (mycket tack vare mig självklart!! ) så direkt efter skolan åkte jag och en kompis hem till mig, åt middag och sedan gick vi på fotbollsmatch. Efter fotbolls matchen tog vi ett stopp pa walmart och akte sedan hem till mig och tittade pa tv.

Lordag var tidig uppstigning, klockan 8:00 var vi klara sittandes i bilen in mot Chicago. Downtown var grejen. Sov nast intill hela vagen dit och vaknar upp med skyskrapor omkring mig. Vi kor langs vattnet och jag inser plotsligt att det ar har jag hor hemma. Exakt dar vill jag bo!

Aker till ett stalle som heter The Water Tower Place, och jag far rysningar om hur mycket jag kanner igen mig. Var ju har for cirka tva ar sedan med Pappa och Elin. Fick mig att borja sakna er extra mycket pa grund av det. Kandes som ni skulle varit dar.

 

Vi gar till ett stalle som heter the "all american girl" eller nagot liknande dar Diannes systerdotter ska ha sitt 5 ars kalas. Affaren "the all american girl" ar hur stor som helst, hundratals dockor i alla mojliga kombinationer och ater tusentals tillbehor till dem. pa overvaningen hade de aven ett eget kafe for dockorna, en resturgang, forsta hjalpen for din docka, hairsalon med mera. Det var galet! inte nog med det sa kostar en docka kring 100 dollar!! Och om man koper en sadan vill man ju saklart kunna matcha sin docka med likadana klader, sa slang in 50 dollar till. Galet vad alla sma tjejer var fortjusta i dessa dockor.

Lucia och jag fick spendera lite tid pa the water tower place undertiden som kalaset pa gick. Trakigt nog fick vi inte sa mycket tid sa jag hann bara ga i tva affarer och hann bara kopa ett par jeans. Behovde verkligen andra klader. At lunch med Owen i gallerian och sedan akte Jag, Dianne, Owen , Lucia och Elianne till ett Zoo som tydligen var gratis. Vi var dar med hela diannes slakt och tittade runt pa gorillor, zebror, pingviner med mera.

Jag madde ganska daligt i helgen, har gatt och blivit sjuk igen sa jag var ganska hangig hela dagen.

Sondag skypade jag med Louise! Det fick mig att kanna mig battre =) . At lite frukost och hangde med Owen till ett youth group mote som hans kyrka anordnar. Traffade lite kompisar fran skolan dar och de diskuterade kommande aktiviteter som vi skulle kunna tankas vilja gora. En var att aka skidor en helg, vilket later kul! fragan ar bara var man aker skidor i USAS plattaste delstat? haha. Owen fallde ocksa forsklaget om att aka till Mall of America, dar folk som ville kunde shoppa (jag) och resten kunde hanga pa det stora nojesfaltet som finns dar inne. Efter detta akte jag till skolan for att hjalpa till att dekorera vagnarna som varje klass ska gora infor paraden. Oturligt nog sa hade det borjat regna sa de hade stallt in det.

I sista minuten akte vi darfor till Walmart istallet for att inhandla nagot gront for idag. Jag hade absolut ingenting gront for skolan idag. Tur kopte jag ett linne for cirka 5 dollar som en raddare i noden. Gjorde klart anatomy grupparbetet med en klasskompisjames, sag pa Ps, I love you med Dianne och gick och la mig hyfsat tidigt. Det var min helg! sitter just nu i Studyhall sa darfor ar stavningen annorlunda. Bilder lagger jag upp ikvall!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Mirelle

allt låter verkligen som en dröm tagen ur en amerikansk film!

Saknar dig korridorskompis! svenska kramar!

2009-09-22 @ 19:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0