Baseball

ett inlägg tillängnat till min #1 läsare:

I veckan hade vi våran sista volleyboll hemmamatch, vilket innebar senior night!! Innan våran sista match blev var och en presenterade och fick gå och möta sina föräldrar på volleybollplanen. Mamma och pappa era namn blev upplästa även om de inte kunde säga dem på rätt sätt haha. Anna Backman daughter of Lars and Aggnjeata backman. haha. Varje senior fick en liten goodiebag fyllda med nagellack, godis, doftljus, giftcards på dairyqueen för 10 dollar (YES!!!(glassstället) m.m. Våran Coach hade även satt ihop ett fotoalbum med bilder från tävlingar med mera, vilket var jättegulligt!

Vi vann matchen och jag fick spela!! Detta firades med Dairy Queen, Oreo earthquake säger jag bara! Glass,oreos, browie, marsmallowsås och choclatefudge sås! gott och flott är orden!

Annars har veckan varit ganska lugn, hade en bookreport som jag var tvungen att läsa inför alla i engelska 3, det gick bra och jag stod och pratade utan papper och allting.

Fredag ingen volleyboll träning! YES. Hängde med Arban i bloomington hela kvällen. Lördag åt jag och Lucia lunch med tre tjejer från min volleyboll på en kinabuffe. Aldrig trodde jag att jag skulle gilla kinamat, har alltid varit så emot det efter en insident för några år sedan. Men det var riktigt gott och hade riktigt kul! På kvällen så var Diannes son Joe hemkomen från college för han hade höstlov!?!? något som tydligen inte existerar i flanagan. ball.
Söndag började jag med en kyrkvisit, något som jag inte gör speciellt ofta. Efteråt skulle Joe lära mig alla sina baseball kunskaper så vi fixade fram racket (vet inte namnet för dt) och baseball handskar. Började med att kasta lite och sedan fick jag lära mig att slå. Fick höra att jag hade potential att bli riktigt duktig om jag tränade hårt och om jag gjorde det så kanske jag faktiskt skulle kunna få spela, haha. Grejen är att jag är så sjukt intresserad av baseball (softboll) och hade gärna spelat det i vår. Problemet är att det infaller samtidigt som Track (springa) som jag också gillar!! Det sägs att trackteamet har väldigt kul och pga att det är en ensamsport så skulle jag faktiskt få vara med och delta vilket inte är garanterat om jag joinar softball. Dilemma helt enkelt.

Pratade med pappa i telefonen idag och chattade en hel del med Julle, det gjorde min dag!

Ska gå och lägga mig nu, är helt slutkörd och det vore nog bra att lägga sig i tid för engångs skull!

Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: jules

gjorde min dag också min vän.

2009-10-21 @ 21:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0