The american weekend

Denna helgen var lika fullspäckad som den förra ! Vi var lediga måndag denna vecka också pga att det var columbus day... tror jag...:S  i allafall. Fredag kväll var det sista hemmamatchen för senior falcons footballs lag. Det var sjukt kallt så jag var halvt till is efter den matchen. tyvärr förlorade de vilket var ganska deppigt. Åkte med några kompisar till Mc donkan inte mycket mer än det.

Lördag var det tidig uppstigning för att fara iväg till Indiana! Yes äntligen ännu en stat att skriva till min lista. Under mina veckor här har jag än så länge varit i tre stater, Missouri (vet inte hur det stavas och orkar inte googla det) Illinois såklart och nu Indiana. Anledningen var för att åka till Valporiso College (yes college!!!) och titta på Diannes son Joes skolpjäs. Skolan var sjuuukt fin och ansågs som liten med sina ynka 10 000 eller 20 000 elever (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Verkade i allafall sjukt kul, tänk att få leva college livet och bo i en dorm !! gah.

Pjäsen var bra, scenen var liten, skådespelarna var grymma!! Alla var verkligen över förväntan. Pjäsen hette Fuddy Meers och handlade om en tjej som hade fått minneförlust och försökte ta reda på allt om sitt liv. Ganska brutal men kul! Fick även träffa Joe för första gången, jag som har tagit hans rum och allting här i Flanagan! Han ska även komma över i morgon kväll och vara här hela helgen. Hoppas på att få baseball lektioner från honom då han var en grym basebollspelare i high school.

Efter pjäsen åkte vi allihopa, Joe och hans flickvän och åt på Red Robin. Åkte tillbaka till Naperville där vi sov över.


Lucia jag Eli och Joe.

Söndag åkte vi in till Chicago downtown (OH YES) där vi skulle besöka the sheedacuarium och Navy pier !

Det var sjukt roligt att komma tillbaka till the sheedacuarium då jag var där en dag i chicago för säkert tio år sedan eller något liknande. Kommer ihåg att vi hade jättelång väntetid mellan en flight och därför bestämde oss för att ta en dag i den fantastiska staden ! Jag, mamma, Elin och pappa. VI åkte upp i searstowers, åt på dick´s last resort och vi besökte aquariumet. Belugavalarna och den där skölpaddan som var säkert uppemot hundra år !! Såg belugavalarna självklart och letade efter sköldpaddan men den verkar ha haft sina glada dagar. Owen som har jobbat på the Sheed presenterade mig dock för en ål som varit där sedan aquariumet öppnade, så den måste jag ju också ha sett första gången jag var där!



                        

Efter några timmars besök åkte vi till Navy Pier. Väldigt turistigt och en aning överreklamerat men det är ändå kul att ha sett det. Hade varit bättre att åka dit på sommaren då man kunnat gå ute istället, för det var alldeles sjukt för kallt för att göra det nu.

Måndag åkte jag och skoshoppade i bloomington! Blev ett par Uggs som jag spanat in länge. Ett par låga gråa, sjukt sköna. Efter det volleyboll match som vanligt.

Anyway det var helgen, känns som det har blivit lite dåligt med uppdaterandet av bloggen och när jag väl skriver något så är det alldeles för lamt. Ikväll är jag för engångs skull läxfri så förutom att titta på Glee så kan ni vänta er ett till blogginlägg !

Puss och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0