förra helgen

Förra helgen var helt sjukt kul. Fredagen hade vi kortare volleybollträning vilket alltid är uppskattat, åkte hem fixade mig iordning och sedan åkte jag, Arban en kille som heter Matt och en tjej som heter Brittany in till Bloomington och åt på ett ställe som heter Buffalo wild wings. Gillade stället startkt, dekorerat med allt som har med baseball att göra plus att maten, buffallo wings såklart var sjukt goda. Efter det åkte vi till bion och såg en film som heter Zombieland. Påminde mig om Will Smiths film I Am Legend, fast en komedi version av den. Zombies har tagit över jorden och det finns endast 4 personer kvar och deras mål är att ta sig till en nöjesfält i Kalifornien. Fråga mig inte varför haha. Filmen hade egentligen ingen mening men den var sjukt kul. Skrattade nog hela filmen igenom nonstop.

Lördag var det äntligen dags för det jag längtat efter så länge, Phantom Of The Opera. Begav mig till skolan vid 9 tiden där en skolbuss väntade. Resan till St. Louis tog ungefär tre timmar men det kändes inte alls som länge när man hade roliga busskompisar bredvid sig. Under resan till St.louis åkte vi förbi en skylt där det stod Edwardsville, vilket var var min första värdfamilj som jag blev förfrågad om bodde. Tänk om jag hade hamnat där istället, i slitna St.Louis. För det var precis vad staden var. Visst den var ju ganska fräck och så men på många ställen var den alldeles nergången och det var många hemlösa som hängde längs vägarna.

        

Vi kom fram till The Fox theatre nästan 2 minuter innan operan skulle börja. Därför hade vi inte tid att kolla runt eller nåt, vilket var tråkigt då operan var helt fantastik!! Lokalen var helt amazing, önskar att jag hade hunnit ta mer bilder ! Operan började som sagt med en gång och var helt sjukt bra. Tvyärr satt vi ganska långt ifrån och jag höll på att somna första delen, bara för jag var så trött!! Operan var verkligen bra och så satt jag där och kämpade med att hålla ögonen öppna!! Andra delen var bättre, helt fantastiska kläder, sånger, rekvisita med mera. Ibland lite svår att hänga med i, även om jag sett filmen. Efter operan åkte hela körklassen till ett middags ställe, Dennys. Åt och kom tillbaka till Flanagan vid 11 tiden. Åkte sedan hem till en kompis från skolan, Heather och sov över där. Hennes hus var redan helt pyntat för halloween. Pumpor överallt och färgen orange överallt. Vi smidde planer om en halloween fest som jag hoppas blir av ! Dagen för halloween har jag bestämt mig för att vara utklädd i skolan, vet dock inte vad jag ska vara än!!

Söndag åkte vi till Naperville igen för shopping. Fick mig en 2,5 timmar och köpte en hel del varmare kläder, då det faktiskt börjar bli kallt här, något som jag inte alls gillar !! Igår var det cirka 6 grader ute och det ´var inte kul! Vädret skiftar verkligen fort, bara för två tre veckor sedan hade jag shorts och nu måste jag köpa vinterskor. (uggs) haha. Efter shoppingturen i allafall så åkte vi hem till Diannes föräldrar för en middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0