happy halloween

waaaa jag har inte skrivit här på länge, har ju totalt glömt att berätta om helgen som varit! antar att nu klockan 11:30 på kvällen är det bästa tillfället.

helgen var extra lång, hade hela fredagen ledig och hade early dismissal på tosdagen, vilket innbär att vi slutar kring 1:30 istället för klockan 3. Denna ledighet var väl sveriges motsvarighet på höstlovet. Generöst, tack så mycket!.

Torsdag var det pumpkin carvning igen hos familjen Derricks, och för Lucia var det hennes allra första gång!


Lucias, Diannes (eliannes) och Min !

Efter det så kommer jag faktiskt inte ens ihåg vad vi gjorde, haha.

Fredag var det tidig träning klockan 9 på morgonen för lite volleyboll, eller Vball som man också kan säga. Träningen gick okej, det kändes dock att det var tidigt på dagen man var uppe och sprang så jag kämpade nog inte mitt bästa. Sedan var det lunch hemma hos coach med hela volleyboll laget, kul men stannade inte så jättelänge. åkte hem köpte football playoffs tröjorna med Owen och sedan ägnade jag mig åt att göra nytta och storstäda huset!

Senare på kvällen åkte jag hem till en tjej i volleyboll laget som hade sin födelsedagsfest. Ganska lugnt, kollade mest på film, (the proposal) och käka tårta!

Lördag var det HALLOWEEN! hade egentligen planerat att trick or treata men tyvärr passade det inte med tiderna som är satta för det här i flanagan. mellan 3-5 så är det planerat att man ska gå ut. Åkte hem till Arban och hängde där mestadelen av dagen. När kvällen började närma sig så var det ju självklart att man skulle göra något halloweenigt på självaste dagen D. Jag, Arban, Jimmy och arbans syster Meagan åkte till ett haunted house för att bli skrämda. Lyckades inte riktigt men det var riktigt bra uppbyggt och allt. Under tiden som vi körde såg man säkert ett hundratal trick och treatare i alla åldrar utklädda i alla möjliga fantasifyllde kreaktioner. Och jösses vad amerikanerna tar i med dekorationerna, hus var täckta av belysning, pumpor och skelett!! Everything is just bigger in america i guess. Riktigt kul att se hur de verkligen går all in eller all out under alla högtider. Efter vårat haunted house besök åkte vi för att se final destination igen. En film som jag såg någon gång under mina första veckor här och som fullkomligt sög. Anledning var för att det kostade bara en dollar och vi ville se något läskigt. Stannade bara och kollade 45 minuter sedan lämnade vi biografen haha för jag var tvungen att vara hemma till 12.

Söndag var shopping i Bloomington även kallat btown by partyfolket. Bloomingtons galleria blev det, där jag desperat sökte efter ett par pyjamas byxor. Det blev det och en Hoodie från Hollister, som jag kind of min favorit affär här plus abericombie & fitch såklart.  Käkade kinamat som var alldeles för överreklamerad, bakade världens godaste brownie med oreos smullade över och pluggade matte. Helgen i ett nötskal! eller nåt.

I går, tisdag var den sista volleyboll matchen för mitt lag, jag var där och kollade även om jag inte fick spela. de förlorade vilket slutade med tårar för laget. Efter att ha spelat ihop i 7-8 år och veta att detta var ens sista match kanske någonsin så var det inte så konstigt. Jag tycker dock att alla kämpade väl och jag tycker i ärlighetens namn det är skönt med ett break från volleyboll. ingen mer träning varje dag eller matcher två gånger i veckan. Nu blir att att springa på löpbandet och börja simma istället !

Något kul som hände i veckan var att vi fick tillbaka vårat civics test, och vilka två goingar har inte de högsta poängen i klassen om inte Jag och Lucia?! Med 100 % på provet så klådde vi amerikanernas poäng. lite kul !!

ömm jag borde verkligen sova nu .. !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0