En dag i Annas liv

Okej låt mig berätta lite om mina dagar på Flanagan High school, det kan ju alltid vara kul att få en inblick hur min vardag ser ut och hur allting funkar på andra sidan jorden.

En dag ur Annas liv:

Jag och Lucia går till skolan, raskt, vi är alltid de som kommer sist, Så är det väl dock alltid med de som bor närmst? Klockan 8:15 börjar vi allafall varje morgon:

Första lektionen Art, Vi sitter mest och pratar bort tiden med alla andra slappa som valt kursen bara för att inte få några läxor. En tid så spelades det rebubbled på datorn eller ett zombie spel, men efter att våran artlärare tagit bort tangentborden så var det slut på det. Innan varje lektion börjar reser vi oss upp inför den amerikanskaflaggan och säger eden. every single morning. typiskt amerikanskt. Blandat med de slappa folken som antingen pratar eller gör läxor så har vi några få uppstickare. De som har med sig egna tavlor till skolan och målar av motiv som de hade kopierat pappret.  jag vill inte peka ut folk men de är ganska udda.. haha.

Nästa lektion, Biology eller Anatomy. Har 3 min på mig att ta mig från bildsalen som ligger längst bort till mitt skåp, hämta mina böcker och till anatomisalen. ganska busy!! Gillar lektionen även om det ibland är svårt med alla ord som bara låter som woehrghjshjegr ibland. helt oförståligt ibland alltså. Gillar läraren starkt, troligen min favorit. och också tydligen den lärare som flest tjejer gillar haha.

3dje timmen är det Algebra 2, eww, inte min favorit, men ska droppa den nästa termin för advanced foods, laga mat !! no more math homework then! Har varit med om många pinsamheter i den salen, haha för några veckor sedan råkade jag tippa hela min bänk när jag skulle sträcka mig efter någonting.

4dje timmen får jag äntligen ha en seniorsklass, bara seniors! Civics är ämnet som är samma som samhällskunskap. Varje måndag berättar vi alltid om vad vi gjort i helgen och det är alltid fotbollsmatcher som varit höjdpunkterna för folk i klassen. En kille säger alltid samma sak och en annan tjej vägrar dela med sig om sina helgupplevelser. wierd. Berättade om min helg som var träning med en tjej som heter Heather fredagkväll, Födelsedags firande hos en tjej som heter Jenna. Lördag shopping me heather, hennes kompis rachel och lucia och på kvällen blev det middag med Arban och hans syster på ett ställe som heter Panera. Söndag bara hemma, tittade på top gun !!! och sprang hela 12 laps alltså 5 kilometer. kändes grymt faktiskt.

5:e timmen, kom ifrån ämnet lite. 5:e timmen är det kör eller band som jag nyss joinat. Spelar trummor och sjunger alltså..

Lunch!!! onyttigt som tusan! cheesesticks with cheese to dip in, hamburgare, creambisquit and chicken nuggets m.m.m.m.m. Alltid efterrätt till varje måltid!!
Alla äter på cirka 5 min, sedan går de till våran gympasal och hänger, antingen spelar volleyboll, basket, eller "the man game" som de kallar det. eller så sitter man bara och skvallrar om allt och alla.

P.E idrott är 6:e timmen, spelar baseball, mattball, volleyball, dodgeball varje fredag, m.m.m.m,m.m.

7:e timmen är studyhall där min kompis James och jag alltid roar oss med att titta i people magazine eller liknande. Vi får alltid skäll från våran biblotikare tyvärr så jag tror inte jag är så vidare populär hos henne. Hon tycker vi pratar för mycket.

öm sista 8:hour är det english 3 som gäller, har det med alla juniors och ibland är det ganska svårt. slutar varje dag 3 min över 3 så efter skolan nu när jag inte har volleyboll kan jag göra vad jag vill!!



Min fina skolkorridor !!!


Kommentarer
Postat av: Marty

Jag har en fråga angående shoppingen, finns typ abecrombie & fitch och Victorias secrets mm i närheten? Shoppingen in the US är ju så mycket bättre!

Föressten du kommer typ vara elitidrottare när d kommer hem på grund av alla sporter! Miss you my dear friend!!



Love Marty

2009-11-10 @ 16:59:33
Postat av: benny

vad roligt att f¨å läsa om hur du har det i usa. ser liiite annorlunda ut på lm haha som du vet. puss saknar dej!

2009-11-11 @ 20:35:31
Postat av: Anna

marty!! förlåt att jag inte svarat tidigare. Japp finns i en galleria i närmsta staden. haha förhoppningsvis så är jag någolunda fit när jag kommer hem!



saknar dig gånger tusen!!

2009-11-23 @ 05:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0