Utbytesåret

Jag kommer åka till en förort som heter Edwardsville, den är förort till staden st.louis som har ungefär 2 miljoner invånare vilket är stockholms storlek. Trots det anses ju detta vara en liten stad i USA jämför bara med tex Chicago på 7,9 miljoner. Det kommer bara ta en cirka 30 min med bil att ta sig in till staden vilket är skönt, då kan det ju alltså inte vara så himla lantligt som är något av en fasa. Staden har varma lååånga somrar från maj till oktober och kort vinter. Alltså alla 4 årstiderna något som jag kanske inte är helt nöjd med men. Man kan inte få allt. Familjen verkar jättegullig. Det var tydligen ovanligt att man brukade skriva sådana långa fina brev till sina exchangestudents som de hade gjort till mig. vilket var kul !

Om det blir som planerat kommer jag och en tjej från estland som också är utbytesstudent bo hos dem. Allt känns sjukt. Jag kunde inte sova inatt, och jag tvivlar på om denna natten ger mer sömn. Jag känner mig både glad, besviken, rädd men också förväntansfull. Som jag skrev tidigare så blev allt plötsligt så mycket mer verkligt. Det händer faktiskt på riktigt och det är inte så jättelång tid kvar.

Det finns knappt några bilder på Edwardsville, jag hittar inte iallafall några men här är en bild från st.Louis, by night dessutom:

Allt är inte helt hundra hundra men troligt kanske vem vet.


Kommentarer
Postat av: julleknulle

du kommer få det fett min vän

2009-05-06 @ 18:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0