Creta

 Nu hemma och välbehållen från Kreta. Kreta var helt gudomligt bra. Sol och bad varje dag precis som jag ville ha det. En överdos med tzatsikt varje dag, gärna fler än en gång, en måttlig mängd saganaki/hallomi, en brunare kropp och jag känner mig rikgit nöjd med resan.

Hotellet hette Trou lakis village och var också rikgit bra. Lagom stort, fräscht och mysigt hotell med stor pool. Det blev både poolbad och havsbad även om jag föredrar havet. Jag skulle kunna ligga där i medelhavet föralltid, jag vill aldrig gå upp. Jag får aldrig nog.

En dag besökte vi en strand som hette Elafonisi som var helt helt sjuktligt fin. Långgrundt turkost vatten med rosa sand och öar som man kunde vada till. gaah.

Staden Chania fick sig även två besök där till våran stora förvåning det fanns ett starbucks(!?) Där vågade jag mig även på att göra en hennataturering. haha, som jag inte vill ska försvinna!!

Efter en veckas platania, chania, kreta, grekland, åkte vi hem med ett två timmar försenat plan klockan 3 på natten. Trötta men glada anlände vi till arlanda för att sedan gå och lägga oss i Uppsala.

Sedan var det Östra Harg som stod på programet. Sagt och gjort flera goa dagar bestående av söderköping och dess gigantiska glassar, bastubad i roxen och shopping i linköping med Louise är jag nu hemma efter nästan två veckor resande.

Jag är nöjd, jag är trött men riktigt belåten! Bilder kommer säkert komma på facebook inom kort!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0