Jaa

Ni har hört allting om thanksgiving. Så var det fredag och time for black friday! Vi beslöt oss för att vara färdiga till klockan 9 för att dra iväg till bloomingtons galleria, slutade med att vi var där vid 10 tiden och fick åka runt en kvart för att hitta parkering. väl där inne var det fullt med folk. Jag, van vid att trängas, gled lätt förbi alla och tog mig snabbt fram till affärerna jag sökte. Mitt första stopp, victorias secret. Hittade underbart mjuka mjukiskläder som alltid är behövligt! Det slank även ner en blodysplash med vaniljdoft och lite underkläder. Vidare till Hollister hittade jag en "vinterkappa" Eller något mellanting mellan min vinterjacka och en trench. Grön, pälsig och varm. Perfekt tänkte jag och ställde mig i kön. Inte för mycket folk i affären vilket förvånade mig. Vidare drog jag mig neråt kohls och fyndade julklappar. Folkmängden där inne var inte lika snäll. Var och hittade grejer cirka 10 min och hamnade i en 45 minuters kö. Men bra grejer var det.

Åt lunch med Owen,Dianne, Eli, Lucia på Bob Evans och sedan åkte vi hem.

Någon timma senare hämtade arban och hans familj upp mig för ännu en thanskgivingmiddag hemma hos honom. Kalkon igen, sweetpotatos, gravvy, stuffing, ja jag känner ju till de typiska rätterna nu! Kvällen rundades upp med southpark avsnitt.

Lördag blev det städning av huset och sedan skulle jag och Lucia på bröllop (!!) Owen skulle viga dem i kyrkan och vi var bjudna. Helt spontant. Rotade fram en klänning ur gaderoben och försökte fixa till mig lite de fem minuter vi hade på oss. Skyndade oss dig och satte hos. Första gången jag någonsin har weddingcrashat, haha. Kul, fint bröllop tema lila . Allt funkade och vi smälte in tills det var dags för brud och brudgummen att tacka varje rad!! Lucia viskar till mig att vi borde smita ut bakvägen, men det hade varit för uppenbart och ohyffsat, så vi sitter helt eneklt kvar till de kommer fram till våran rad. Jag fyrar av mitt bästa leende och utbrister congratulatings !!!  De har ju ingen om vilka vi är heller men tackar artigt. Owen kommer in och räddar situationen och förklarar att vi är hans utbytesstudenter.

Hem igen och iväg till killarnas basketmatch. De förlorar och kvällen slutar med kvällsmat på MC Donkan i Streater.

Söndag åt jag den godaste glassen ever. Coldstone heter stället och glassen hette något birthday mix. Glass mixat med brownie och strössel och tårtmojs.


Nästa helg ska bli kalas, åker på lördag och hälsar på min kompis Lovisa på hennes College i Rock Island. Sover över lödag till söndag. Håller på och letar luftmadrass att ta med nu! Är sjukt pepp inför detta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0