Augie hela natten lång

Kära bloggläsare, (#1) min helg var råbra. Kort och gått 5 av 5 fyrar eller whatever.

Fredag började helgen med en hemmafotbolls match, varken mer eller mindre kul, en seger för våra Falcons firades med ett fett gäng och dairy queen glass.

Lördag- nu börjar det. Jag packade klart alla mina grejer tidigt på morgonen och var grymt taggad. Denna helgen så skulle jag åka upp till Augie, augustana college där min kompis Lovisa bor, och spendera helgen där. Owen körde dit mig och två timmar senare var jag där. Stället där colleget ligger heter Rock Island. Möttes av en glad lovisa utanför hennes dorm (!!) och nästan med engång var det dags för att gå på Augustana christmas concert som hon skulle vara med och sjunga i. Fick skjuts av av en tysk familj och hämtade upp min biljett. Konserten var grym, även om jag inte kände igen en enda julsång. haha.

Efter konserten stack jag och Lovisa för att leta upp någon mexikansk resturang som vi inte hittade, nerkylda fattade vi istället beslutet att köra en Wendys som ändå låg precis där. Mötte senare upp lite kompisar till Lovisa och drog till downtown Rock Island. kan inte skriva allt på bloggen men det blev en sen kväll och kring 3 tiden stupade vi i säng.

Fick mig en riktig college upplevelse, fyndade en paljett t-isha i en vintage affär och drack starbucks mocha! Fick en bra guidad tour över campus och hade det allmänt kul ! Kändes himla skönt att få kunna prata svenska igen. har ju bara pratat på telefon eller skype innan så det kändes faktiskt lite ovant, hur töntigt det än låter att erkänna. Colleget var fint och precis som i filmerna, återigen. jag relaterar ju verkligen allting till tonårsfilmerna Skulle verkligen inte ha något emot att desta på college/university livet, det verkar ganska så ballt.  En riktigt lyckad helg!







Kom hem till Flanagan igen och Owen, Lucia och jag åkte och käkade kinabuffe i Pontiac. efter det blev det juldekorering av huset. Fick använding av de svenska julpynten pappa och titti skickade. Tack så mycket!! Inte bara för dekorationerna men också för jättelasset med godis!! :D alltid uppskattat! Självklart blev det ju också några svenska flaggor i granen!  resultatet:


Detta inlägg är verkligen flummigt och knappast rättstavat eller sånt någonstans, beklagar men jag är ganska busy ikväll och detta är bara en liten sammanfattning.

Imorgon ska jag ha en telefondejt med Elin Williams ! =)

Kommentarer
Postat av: ew

shit jaaa! och faaan va snygg tröja!!!

2009-12-08 @ 19:59:55
Postat av: löfgren

åh herre skapare vad snygg tröja! Mycket mycket bra köp :)

2009-12-09 @ 22:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0