Draft: Dec. 26, 2009

nu var det ju ett tag sedan som jag skrev här. så var har hänt under mitt bloggbreak? sista veckan i skolan vilket var ganska så skönt, hade en dodgeball turnering på fredagen, som verkar vara den stora grejen. Jag var med i "The Arban Gashi Team" då mitt lag inte kom på något bra namn, därför så valde någon lärare det åt oss. Vi vann första matchen mot lärarna men nästa förlorade vi. Såg avatar på fredagen. Arban och jag kom på den goda ideen att vi ville ha glass där inne, något som vi sedan fick ångra. Vi smugglade in coldstone icecream i min väska och trodde det ska ju gå bra för vi har ju trots allt lock och grejer. icke. Inne i salongen är det bastuvarmt vilket resulterar till smällt glass. Det ena locket hade hamnat på sniskan vilket resulterade till en glassfylld handväska, greeeat. Glassen rann över biogolvet och det var sjukt söligt. gott var det dock. Åkte in och shoppade sista julklapparna i bloomington, ööm. På söndag var det någon grej i Heathers kyrka som jag var med på. Vi dansade till någon sång och kläderna gav mig lucia vibbar, inte min värdsyster alltså. Det var himla kul faktiskt. Efteråt hängde jag med heather på en julfest.


The Arban Gashi Team 


Domaren för matcherna, Roxanne och jag!
jag kommer inte ens ihåg vad jag har gjort i veckan men det är ju som sagt lov. har varit i kyrkan intensitvt kring jul, först på julafton var det kyrkbesök klockan 6 och en kvällstjänst klockan 11 då vi tände ljus och inväntade juldagen, vilket faktiskt var ganska coolt. Bakade konstant den 24:e och det kändes inte direkt som julafton. dagen efter blev det ännu mer julbak. Pepparkakor plus glasyr, oatmeal rasins cookies, oatmeal cocanut cookies, sugarcookies med mera. Juldagen var ju detta, vi väntade dock till den 26:e att öppna julklapparna då vi skulle vänta på diannes andra son Josh att komma från texas. Vi åt en godjulmiddag och det snöade rejält. något som ställde in mina planer att åka till arban på kvällen.

den 26:e gick vi upp tidigt för att äntligen öppna julklappar!

Fick en hel del grejer:
 en påse swedish fish , såklart !!
giftcards på Dairy queen
giftcards på walmart
En fotobok med coola bilder av usa
pennor
en filt, då jag alltid fryser
julgransprydnad av kyrkan
fick ett jättefint halsband av Lucia.
snacks

Hemma från sverige fick jag:
Elsas mode, (YES!)
pyjamas
kalender för 2010
money
t-shirt
godis
smycken
presentkort från VS
ännu mera svenskt godis, haha.

Efter presentöppnande laddade vi bilarna och begav oss ut i snökaoset mot Naperville. Jag skulle bli avsläppt i gallerian och alla andra skulle till diannes mamma och pappa. Fick lite shopping gjort, och köpte min allra sista julklapp! FIck även ännu en julklapp från diannes bror och hans familj, en wisconsin university t-shirt som var lite najs. Det var ett snökaos när vi skulle åka hem och återigen ställdes min planer för kvällen in... Som sagt, väldigt mycket snö här!!

Dagen efter, alltså igår åkte vi till en liten stad vid namn Galena som ligger cirka 3 timmar bort från Flanagan. Stället är en skidort men jag tror inte jag kommer åka skidor. sitter i allafall i huset nu som är riktigt najs. ska åka till the clubhouse nu för att kolla in spa alternativen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0