morning after dark

jag fryser som sjutton, det är 16 minus grader ute och jag har på mig min nyinköpta pälsmössa. Så här kallt är det nog inte ens i sverige nu. Att gå till skolan är en pina, för det är så kallt att fingrarna fryser till is. Idag var jag dessutom sen, vilket är komiskt då lucia och jag alltid är de som är sena trots det att vi bor närmast skolan av alla. Idag har jag käkat tacobell och smugglat ut en plastblomma från samma ställe, haha. Folk laddar för dodgeball tournament på fredag, för det är den stora grejen varje år innan jullovet. Folk har dekorerat t-shirts och kommer på lagnamn. Det är ingen lek alltså. Jag har blivit inbjuden att joina ett lag jag med, så på fredag gäller det. Annars var dagen ganska average. Heather och jag skulle bygga ett pepparkakshus 1 hour art men misslyckades ganska grymt totalt då taket gled ner hela tiden. Allt detta resulterade till ett pepparkakskrig mellan Lucia och en kille vid namn drew. I anatomi gör vi oss redo för att desikera katter, imorgon så skär vi upp dem. haha låter sjukt, men jag är ganska pepp faktiskt... Matten var lugn, förberedelser för ast testen som jag inte behöver ta! Sedan så droppar ju jag också algebra II nästa termin för advanced food istället. jag kommer alltså få ännu en slappare lektion där vi bara kommer laga mat hela tiden. Tror det kommer vara många seniors i klassen också vilket är kul. Chors idag så var jag tvungen att sjunga upp för min musiklärare. Det var ett litet musik test vi hade där vi var tvungna att kunna läsa av tonerna för att se takter och grejer. haha ni hör ju hur bra jag kan det där.. gick okej, han sa att jag kunde mer än vad jag trodde! Körv till lunch och Mac and cheese, typiskt amerikanst och onyttigt med andra ord.



Helgen har jag ju inte pratat om. Fredag så hängde jag med Arban i Bloomington. Borde igentligen ha gått på killarnas basketmatch som var emot deras ärke fiende FIELDCREST. men planerna ändrades. Lördagen var ganska lugn, städade huset, tränade, sprang 5 kilometer och kände mig glaa. Åkte senare på eftermiddagen in till Peoria som är en större stad cirka 40 min bort med owen, dianne, eli och lucia. Åt på en helt amazing buffe , galet stor och mycket folk. Åt SUSHI!! wa wa wa, gondolas, återigen wa wa wa, och plejset hade en choklad fontän!! wa wa wa. Sedan mätta rullade vi ut till bilen och begav oss till "The festival of lights" som är en park fylld med tusentals jullampor formade till olika figurer och förmål. riktigt coolt, har aldrig sett något liknande förut.

Söndagen blev det ett besök till kyrkan och julshopping. Hittade mycket paket känner mig riktigt nöjd ! köpte ju också min pälsmössa från american eagle som jag känner mig himla nöjd med.

det var det.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Spexigt tåg!

2009-12-17 @ 22:06:01
Postat av: Anna

haha ja men visst !

2009-12-18 @ 03:20:17
URL: http://vacationdarling.blogg.se/
Postat av: J

HAHA. en liten töntig parentes bara för att jag älskar dodgeball-filmen....

Enda inlägget där du säger ordet average är inlägget om dodgeball.. ringer det en klocka? hrm..hrm.. average joe´s.. hrm..

2009-12-26 @ 17:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0