porkburger, chickenburger, baconburger, turkyburger, och hamburgare.

Under de senaste dagarna här har jag ätit alla kombinationer som finns av det vi i Sverige kallar hamburgare. Igår var det turkeyburger i Naperville på ett ställe som heter RedRobin. Gott!! Åt även min första sushi igår, var lite skraj tanke på min insident i san fransiscio förra hösten. Men det verkar ha gott bra för här sitter jag vid datorn och mår prima.

Jag har ju som sagt inte bloggat på två dagar nu så här kommer fredagens dagsummering:

Schrimage fredagkväll, var jag närvös för. När hela fotbollslaget sitter och kollar på och när musiken börjar dånna blir det inte bättre. Samtidigt är jag peppad, visa vad jag går för. Alla i laget presenteras en och en, och folk jublar när jag mitt namn ropas upp. Matchen börjar och jag börjar på bänken. haha. Efter ett tag får även jag delta i matchen och det blir ännu mer jubel. Jag survar och även om det är underhands så flyger den över och lyckas bra. Vilken lättnad det var jag pustade ut. Sedan blev det ännu mer spel och enligt mig så gick det bra. Mitt lag vann dessutom. Efteråt kom en kille fram och berömde mig och min värdsyster Lucia för att vi var så duktiga. Sedan blev det Flanagans specialitet, Porksandwich som mer är porkbuger, riktigt gott! I Sverige kör vi ju bara med vanligt kött i alla hamburgare tråkigt. Satt och åt den medans man kunde spana in alla fotbollskillar som också presenterades en och en. Oturligt för dem så regnade det ute, därför blev deras match inställd.

Jag, Dianne, Owen, Elianne och Lucia åkte hem för att sedan bege oss till walmart, där man köper alllllt. Det skulle bli desserter, snacks, buttermilk (min favorit) och film. Jag som är cupcake fanatiker ville såklart skapa dessa frostingbakelser. Det inhandlades därför massa glasyr, cupcakemix och sprinkels med chocklad. Vet inte om jag har berättat om smores här i bloggen eller inte men det står i alla fall för cause you always want more. Smores! Det är kes, chocklad och marsmallow smält till en fin liten sandwich. Ingredienser till sådana inhandlades iallafall plus färdiggjorda. Chips och två filmer blev de. Shopoholic och slumdog, då jag fortfarande inte sett den!  Åkte hem och vi alla var alldeles för trötta så vi såg en tv-serie istället, royal pains som är jättebra! handlar om en doktor i the hamptons och går på the cw. Alltså de har så mycket bra tvprogram här att jag storknar. Snart börjar en ny serie här som heter Vampire diaries, måste helt klar ses. Beverlly hills 90210 kommer nästa vecka, nya säsongen och den där nya serien med Mischa Barton , kommer inte ihåg namnet men den verkar ju också bra! Har även sett en brittisk serie som handlar om Jane Austins bok , Pride and Predjicase, som jag vet att Louise skulle gilla!

Nästa dag skulle vi åka till Naperville, som är en förort till Chicago för att shoppa. Hittade massa från victorias seret,  forever21 , macys m.m. Denna gången var det ett stort köpcentrum vilket var kul!  Sedan var det Flanagan festivalen där liveband spelade och fyverkerier skjöts upp. Mest för 40-plusare som drack öl men det var ändå kul att se de, mycket folk också faktikst!

idag tog jag en sovmorgon och skypade med Louise för första gången! riktgit kul! Ska städa idag och sedan ska vi till Naperville igen för att fira Diannes systers födelsedag.

nu lunch.

Puss och hej


Kommentarer
Postat av: Amanda :)

Det låter ju som om du har det bra där bort på andra sidan jorden :) och det låter också som om du redan har shoppat en hel del, stämmer det? :P haha i like! i like! Puss

2009-08-23 @ 18:59:00
Postat av: Anna

Heej! förlåt att jag ine hunnit svara på ditt mail än, skriver ikväll och berättar allting:) hoppas skolan imorgon blir kul!

2009-08-23 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0