Det här med att säga hejdå


(Chicago)


Som rubriken lyder. Det här med att säga hejdå är bra knepigt. Sitter framför datorn och inser att om en vecka kommer ni stå där och vinka av mig på flygplatsen. Eller detta är ju inte något jag nyss insåg utan faktiskt nästan det ända jag gått och tänkt på på sistonde, Frågan är bara hur säger man hejdå?

Det är svårt för man förstår inte riktigt den där "ses om 10 månader" kramen förens långt efter den är borta. Jag kommer sätta mig på planet uppspelt, och någonstans mitt emellan Staterna och Europa inse att det är tio månader vi snackar om, jag är inte borta på en två veckor semester utan det rör sig om många veckor, månader, ungefär ett år.  Men kanske är det bäst så. Att gå runt och inte förstå vad som är så himla stort för att sedan inse allting några veckor förbi, kanske skulle det inte gå annars. Det här med att säga hejdå kan ju vara riktigt jobbigt. Det vet jag, det känns konstigt och inte speciellt bra. Jag är lika glad som jag är ledsen. Jag vill åka iväg samtidigt som jag vill stanna med er. Jag kommer sakna alla mina så otroligt mycket så jag inte förstår.  Men när datumet 12 kommer så får man faktiskt ta och inse att vi behöver inte säga hejdå igentligen, för,
 

vi ses ju snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0