andra

Nu är klockan 7 här i Flanagan och jag, Lucia och Owen kom precis hem från en storshopping på walmart. Massa mat, pizza, korv, tacos m.m.m.m. och en ny mobil till mig att ha här i Illinois. Ingen aning vad nummret är ännu men den ska jag bara använda för samtal och sms här i USA, annars kan det bli väldigt dyrt.

Hade min första Volleyboll träning idag kl halv 8  imorse, jag Lucia och stack dit och gjorde vårt bästa. Det var grymt jobbigt. Först kondition, sedan styrke stationer som jag dog av och sedan bara massa skott. Efter volleybollen var vi glada och nöjda men med blåmärken över hela armarna, det ser inte särskilt fint ut, men jag antar att första gången är värst. Jag ska börja spela i varsity team laget, alltså topplaget på skolan då de jag spelade med idag var kring 16 år gamla. Alla i varsity team är seniors istället. Att vara med i detta laget innebär ännu mer träning , flera timmars pass ibland två gånger om dagen (?!) Får se hur det går. Som nu på måndag ska jag spela från 9 till typ 12 och sedan från kl 1 till 3 eller något sådant. Ingen dålig träning här inte.

Efter Volleybollen iallafall så hängde owen med mig till skolan där vi träffade min nya rektor och några andra lärare. Där blev jag rundvisad flanagan high school, som är rejält litet. 150 pers på skolan, får se på tisdag hur det är... Jag ska iallfall läsa:

Art
algebra 2
biology 3
p.e
någon buissness class
goverment
english 3
journalism, independent studies, (vet inte riktigt vad jag ska göra där, men troligen syssla med yearbooken)

tror det var allt. Tydligen så har jag ett lätt schema jämfört med Lucias.( min värdsyster från kina) och justdet efter skolan kommer det vara volleyboll varje dag.

Efter skolvisningen drog jag lucia och dianne in till Bloomington, Normal som är två tvillingstäder som typ växt ihop. Där släppte Dianne oss på en mall. Hade inte mycket tid på oss men det blev fynd på victorias secret och någon annan affär som liknar american eagle kommer inte ihåg vad den heter. Inne på hollister var det en ursöt kille i kassan som jag började prata med. najs.

Efter det åkte vi till en by som hette Pontiac där vi köpte kläder till mina idrottsklasser. Det blev också en volleyboll för att kunna glänsa i laget. 

Så här sitter jag nu. Det känns annorlunda att vara här, på tisdag börjar skolan och jag vet egentligen inte vad jag tycker om stället. Familjen är jättebra de är toppengulliga men det är en himla liten by, vilket gör att det känns lite isolerat.

Saknar er alla hemma! Bilder kommer snart, jag har faktiskt inte tagit några än, får ta och göra det imorgon. Imorgon blir också by the way första sovmorgonen sen jag kom hit woopaa. Sedan kommer tjej som heter Tayler över på lunch, hon gick på Flanagan high school förra året. Och på kvällen ska vi hem till en tjej Charlotte som också är en senior på skolan precis om jag kommer bli! Det är planerna. Vad har ni anra haft för er??

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter verkligen som du har haft fullt upp de första dagarna! Måste du på ngn try-out till volleyboll laget lr får du vara med ändå?

Skönt att du hade en mall i närheten btw :P

2009-08-15 @ 12:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0