andra och tredje skoldagen

Igår skrev jag inget men i allafall. Igår var första mer riktiga dagen på skolan och jag pratade mycket med med folk än vad jag gjort under går dagen, vilket känns kul. Efter tre skoldagar kan jag konstatera en del saker:

* USAs skolmat är våra snacks och desserter. Idag fick vi chips till lunch. Liksom tortillachips med ost, vilket krubb! Och glöm inte kakor/glass till varje måltid plus att idag fick vi frukostens leftovers, dounots med glasyr. Inte undra på amerikanernas storlekar.

* High school är verkligen som i filmerna, korridorerna, snacket, lektionerna, träningarna.

* Aldrig att jag låser mitt skåp igen, för deras lås är helt oförståliga, fick hoppa ta med mig böckerna vissa lektioner bara för jag inte hittat någon som visste hur man gjorde för att öppna skåpen.

* Skolan är verkligen strikt jämfört med svearikes. För att få vistas i korridorer måste man få ett pass, och det skulle aldrig komma på frågan att kunna smyga ut under en lektion för ett toalettbesök. I såfall måste läraren skriva under något och  detta får tydligen endast ske en gång i veckan.

* Under lunchrasterna hänger man inne i idrottshallen där läktarna är.

* Alla här kör truckar

* Alla har stora t-shirts med flanagan eller liknade tryck på sig

* flipflops överallt. Till och med så jag tagit dem till träningarna någon gång, men aldrig i skolan!

* Du måste säga mr. eller mrs. till lärarna.

* Det har redan varit två stycken stormvarningar

* Orkanvarnings sirenen för Flanagan går av varje dag.

* Alla går runt och säger excuse me till varandra, även om man ska förbi någon som står två meter åt sidan från en.

* M&Ms chocklad premium är dödligt goda.

* förberedelserna för gradiation har redan börjat, kom en kille och försökte sälja alla möjliga tröjor som det står seinor på och classrings m.m. självklart också graduationklädseln som man ju vill ha!

* Har sett 17 agian minst 4 gånger nu.

I morgon är det Scrimmage också plus volleyboll lag bilder som ska tas! Schrimmage är föresten som en sorts kickof för volleyboll säsongen, när varsity laget delar upp sig i 2 delar och möter varandra fotbollen ska också ha en. Tydligen stort här.


Kommentarer
Postat av: löfgren

åh anna. jag drabbades just av en insikt om att du har lämnat landet och emigrerat till amerikat. Usch, det kommer bli tomt. Eller det är redan tomt. Men speciellt tomt kommer det bli i LM ventilationsystem och i alla de hemliga gångarna...

Ha det grymt. jag ska fixa mail snart ;) opoussss

2009-08-21 @ 20:09:44
Postat av: Anna

Tack eller vad säger man? Jag saknar er, det är lite svårt här med alla amerikaner, hur ska man skämta liksom? vad ska man säga?



Hur har dina sista sommardagar varit??



Puss saknar dig!

2009-08-23 @ 16:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0